Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů

Poradenství zájemcům o koupi ojetých vozů – Profesní vzdělávání a hájení zájmu členů asociace

Zprávy

PRODEJE OJETÝCH VOZIDEL ROSTOU, TRH PRODEJCŮ SE KONSOLIDUJE, VZNIKAJÍ AUTOBAZAROVÉ “SPECIÁLKY”

Praha 15. 1. 2019 – V roce 2018 se v České republice podle údajů Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) prodalo více než 760 tisíc ojetých vozidel. Více než polovina z nich se prodala v autobazarech, jejichž počet však meziročně poklesl téměř o sedmdesát subjektů.

“Podle našich zjištění a podle informací od některých prodejců, kteří ukončili svoji činnost, je nejčastějším důvodem odchodu z tohoto byznysu ohromný tlak zákazníků na velký výběr vozidel a další poskytované služby,” říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Podle něj je aktuálně v České republice asi 380 autobazarů, které nabízejí alespoň 25 vozidel. “To je ale žalostně málo,” říká Přikryl a vysvětluje: “Dnešní klient chce vybírat z mnohem většího portfolia vozidel a tak nakonec skončí u nějakého většího prodejce. Podle našeho loňského průzkumu jsou lidé ochotní jet až 150 kilometrů za větším výběrem. Je to stejné jako u supermarketů. Ty přetékají zákazníky, zatímco malé obchůdky většinou bojují o přežití.”

Menší autobazary se proto podle Přikryla snaží najít mezírku na trhu a doplňovat nabídku vozidel o jiná než “mainstreamová” vozidla. “Objevují se tady specializované autobazary na elektromobily, sportovní vozy, dodávky nebo třeba kabriolety”, říká Přikryl. Tomu odpovídá i neklesající dovoz vozidel ze zahraničí, kterých bylo do ČR podle statistiky SDA dovezeno 177.117 kusů. Velká část z nich podle Přikryla pokrývá právě skladovou zásobu specializovaných autobazarů.

“Domníváme se, že i v letošním roce se bude trh s ojetými automobily výrazně segmentovat ve prospěch velkých prodejců. Ti menší, kteří nemohou v mainstreamové nabídce konkurovat, ať už nabídkou, cenami nebo doplňkovými službami, pravděpodobně skončí, nebo přesunou svoje aktivity do nějakého specifického segmentu, říká Přikryl. Za pravdu mu dává například žádost o členství jednoho menšího prodejce, který se rozhodl prodávat ojeté vozy z období 1968 – 1989. “Ano, to je například cesta, jak na trhu ojetých vozidel dělat smysluplný byznys, aniž bych musel mít v nabídce stovky vozidel,” uzavírá Přikryl

Autor APPAA - Kancelář - 16.1.2019 - 2248 Views