Pozor na nákup ojetiny na ulici. Může jít o problémový diesel z Německa
Nedávné rozhodnutí německého soudu o právu jednotlivých spolkových měst omezit nebo zakázat vjezd automobilů s dieselovým motorem do center může ohrozit české zájemce o ojetý vůz, kteří auto kupují od neznámého majitele.
Minulý týden jsme zjišťovali, zda se již ve zvýšeném počtu objevují v prodeji vozy, které splňují pouze normu Euro IV/V, za jakou cenu a kdo se takových vozů zbavuje. „S tímto nám pomohla paní Birgit L. žijící poblíž Mnichova,“ vysvětluje Petr Přikryl, mluvčí iniciativy Nekupuj auto na ulici (NANU).
U velkých značkových prodejců jsme na nic neobvyklého nenarazili, ceny jsou u nich podobné, v některých případech i vyšší jako u nás, ovšem u soukromých inzerátů, nebo v malých autobazarech, kde často ani německy nemluví, je vše trochu jinak. Většinou jsme vyslechli příběh o stěhování, nebo že prodávající dostal k užívání firemní vůz, a proto jej prodává se slevou a na prodej spěchá.
V drtivé většině se navíc jednalo o automobily bez servisní knížky a s podezřele nízkým proběhem ujetých km. Jeden příklad za všechny. VW Passat za 4.900 € (130.000 Kč) na inzerát a v přepočtu 210.000 Kč u německého prodejce, tedy cena odpovídající i českému trhu. Současná nabídka českých autobazarů disponuje desetitisíce prověřených vozidel, a proto každého případného kupujícího chceme upozornit, aby podobným příběhům při nákupu vozidla nepodlehl. Skutečnost je mnohdy jiná.
„Největší riziko tak hrozí především při nákupu mimo autobazar, kdy zájemce zláká zdánlivě výhodná cena,“ uzavírá Přikryl