Sedmdesát procent zájemců o vozidlo plánuje koupit ojetinu. Většinou to bude kombi s benzínovým motorem v ceně nad 200 tisíc
Ani zlepšující se ekonomická situace neumožňuje českým zájemců o vozidlo nakupovat u prodejců nových aut. Naopak, prodeje ojetin narůstají, stejně tak jako požadavky klientů na služby autobazarů. Nákup ojetiny zvažuje sedmdesát procent zájemců o vozidlo, čtyřicet procent z nich pak plánuje nákup vozu v ceně nad 200 tisíc korun. Skoro 45 procent uvažuje nad variantou kombi, 63 procent pak dá pravděpodobně přednost benzínovému motoru. Vyplývá to z průzkumu Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA).
„Prodeje nových aut klesají, nicméně prodejci ojetých vozů hlásí významné prodejní nárůsty,“ říká předseda APPAA Petr Přikryl. Podle něj se jedná o zajímavý fenomén, a proto se v rámci asociace rozhodl zmapovat český trh s ojetinami z pohledu zákazníků. „V rámci tohoto průzkumu jsme identifikovali několik zajímavostí, které mapují změny v zákaznickém chování klientů autobazarů i v jejich preferencích při výběru vozu,“ hodnotí průzkum Petr Přikryl. Jedním ze zajímavých výsledků průzkumu je například rozhodnutí poloviny kupujících financovat nákup vozu prostřednictvím půjčky, úvěru, leasingu nebo jiného finančního produktu. Tento trend potvrzuje například i Pavel Foltýn z Auto ESA: „Počet zákazníků, kteří nakupují vůz prostřednictvím finančních produktů, meziročně stoupá. Výsledkem tohoto trendu je fakt, že v penetraci finančních služeb jsme necelých 20 % nad celkovým trhem“.