Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů

Poradenství zájemcům o koupi ojetých vozů – Profesní vzdělávání a hájení zájmu členů asociace

Zprávy

Víte, kde kupujete ojeté auto? Podívejte se na hodnocení bazaru

Při výběru restaurace nebo hotelu velmi často používáme webové služby s hodnocením daného zařízení. TripAdvisor, Booking.com nebo třeba portál Restu.cz dávají poměrně relevantní obrázek toho, jak jsou klienti daného zařízení spokojeni. Při nákupu ojetého vozu by na to zákazníci měli jít podobně. Tedy, nehledat pouze kvalitní ojetá auta, ale také kvalitní a spolehlivé prodejce. Hodnocení jednotlivých bazarů se již věnuje několik českých internetových stránek a ze zkušeností konkrétních zákazníků se dá mnoho vyčíst. Určitým vodítkem pak může být také členství autobazaru v oborové asociaci nebo třeba jeho certifikace.

Koupě ojetého auta totiž není vůbec jednoduchý proces. Většina zájemců má sice alespoň hrubou představu o tom, jaké auto chtějí, ale mnohdy se rozhodují jen podle osobních zkušeností s vozy dané značky, případně dají na reference přátel a známých či na odborné recenze novinářů. Ale samotný model auta je jen jednou stranou mince. Důležité je se také správně rozhodnout, kde a od koho takové auto koupí. Předpokladem dobré koupě je proto neriskovat s nákupem vozu od neznámého prodejce na ulici nebo v autobazaru, se kterým jsou jeho zákazníci dlouhodobě nespokojeni.

Zájemce o ojetý vůz by se proto měl vedle informací o kupovaném autě zajímat rovněž o to, kde vybrané auto kupuje. S hodnocením prodejců ojetých aut, ať už nezávislých autobazarů nebo případně značkových prodejců ojetin, pomůže několik internetových stránek, kde se lze o jednotlivých prodejcích a autobazarech dočíst užitečné informace přímo od uživatelů, kteří mají s prodejcem vlastní zkušenosti. Mezi nejnavštěvovanější internetové stránky, kde lze najít recenze a hodnocení autobazarů, patří například stránky firmy.cz, hodnoceni-autobazaru.cz, recenze.top, ohodnotim.cz nebo třeba autobazary.top. Hodnocení prodejců aut a autobazarů se věnují i některé odborné weby sledující trh ojetých vozů, případně přímo některé inzerentní servery.

Kupující by na těchto serverech měl hledat nejen informace o nabízených vozech, ale především informace a zkušenosti zákazníků o kvalitě služeb, zákaznickém servisu, čekací době, případně i výkupu vozidel a podobně. To jsou nesmírně důležité informace, které se o nějakém soukromém prodávajícím, od kterého kupujete auto venku na ulici, nikde nedočtete.

Díky těmto recenzím od zákazníků si může kdokoli udělat potřebný obrázek o prodejci a jeho službách a také o tom, jestli například spíše prodává předražená nekvalitní auta, nebo naopak za rozumnou cenu poskytuje kvalitní ojeté vozy, odpovídající služby a férové jednání.

Důležité je také nedat jen na jednu konkrétní uživatelskou recenzi, ale přečíst si jich hned několik a udělat si celkovou představu o daném prodejci či autobazaru. Nápovědou může být i průměrné hodnocení prodejce vycházející z hodnocení od všech zákazníků, které bývá na těchto stránkách většinou k dispozici. Čím více hodnocení, recenzí a zkušeností zákazníků s daným autobazarem, tím samozřejmě lépe.

Internetové stránky, které se věnují hodnocení autobazarů a poskytují přímo zákazníkům prostor k tomu, aby se mohli podělit o své osobní zkušenosti s daným prodejcem, jsou velice užitečnou pomůckou pro nového zájemce o ojeté auto. Kupující si tak může udělat ucelený přehled o tom, jak to v hodnoceném autobazaru chodí, s jakým jednáním může počítat a zda za své peníze dostane odpovídající kvalitu a služby.

Autor APPAA - Kancelář - 6.11.2017 - 3530 Views